poniedziałek, 16 kwiecień 2018 14:38

Polityka bezpieczeństwa ochrony danych osobowych w kancelarii radcy prawnego [AKTUALIZACJA]

Otrzymaliśmy informację z Krajowej Rady Radców Prawnych, że przedłużyły się prace nad opracowaniem polityki bezpieczeństwa ochrony danych osobowych w kancelarii radcy prawnego uwzględniającej rozwiązania prawa unijnego tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO).

Zgodnie z informacją uzyskaną z Kancelarii, prowadzącej prace nad ww. materiałem, ukończenie prac w zapowiadanym terminie nie było możliwe, bowiem w tym tygodniu opublikowano informację o przedłużeniu prac nad ustawowymi przepisami uzupełniającymi RODO (w tym nowelizacją ustawy o radcach prawnych), które według zapowiedzi nie będą uchwalone przed 25 maja br. (dzień rozpoczęcia stosowania RODO). Wymusiło to potrzebę dokonania daleko idących zmian w opracowywanym materiale, w szczególności konieczność omówienia tych przepisów, których stosowanie miało być wyłączone we wspomnianej powyżej nowelizacji  w przypadku przetwarzania danych osobowych w związku z wykonywaniem zawodu radcy prawnego. Z kolei pod koniec ubiegłego tygodnia roboczego Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych opublikował na swojej stronie pomocniczy wzór rejestru czynności przetwarzania danych osobowych wraz z jego wypełnieniem, czego konsekwencją była potrzeba zmiany proponowanych przez autorów przygotowywanego opracowania wzorów dokumentów, tak aby były zgodne z rekomendacją Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Zgodnie z pismem z KRRP prace zostaną zakończone do dnia 23 kwietnia 2018 r. Tego dnia materiał zostanie również niezwłocznie udostępniony do wykorzystania przez radców prawnych.

Czytany 1073 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 16 kwiecień 2018 14:39