środa, 16 maj 2018 10:38

Komunikat w sprawie uzupełnienia wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o numer PESEL

Dnia 19 maja br. mija termin, w którym zgodnie z art. 61 ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015, poz. 1893), przedsiębiorca powinien uzupełnić wpis w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej o numer PESEL, w przypadku gdy wpis takiej informacji nie zawiera. Przepis ten stanowi, że przedsiębiorca uzupełnia wpis o tę daną w terminie 2 lat od dnia wejścia w życie ww. ustawy, zaś ustawa weszła w życie 19 maja 2016 r. Po upływie wskazanego terminu 2 lat Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej wykreśla przedsiębiorcę, którego wpis nie zawiera numeru PESEL.

Ze względu na powyższe publikujemy ten komunikat celem rozpowszechnienia informacji wśród radców prawnych, aby uniknąć negatywnych konsekwencji zaniedbania wskazanego wyżej obowiązku.

 

Czytany 474 razy